004: 誰の物なのかを言う("所有" の代名詞)

 

1. I'm not your girl friend.

 

2. I'm his boss.

 

3. I'm her co-worker. *co-worker[コウワーカー]

 

4. I'm not Emi's brother. I'm Emi's brother's friend.

 

5. I'm their English teacher.

 

6. I'm in your room now.

 

7. I'm on his side.

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  • あなたの … your[ユア]
  • 彼の … his[ヒズ]
  • 彼女の … her[ハー]
  • 私たちの … our[アワ] *例文にはありません
  • あなたたちの … your[ユア]
  • 彼ら/彼女たちの … their[ゼア]
  • 上記以外の「~の」 … ~'s[ズ]

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

1.私、あなたの彼女じゃないし。

2.私が彼の上司です。

3.僕は彼女の同僚です。

4.俺、エミの兄貴じゃないよ。エミの兄貴の友達。

5.私は彼らの英語教師です。

6.今、君の部屋にいるよ。

7.僕は彼の味方です。